Outer Authority in Human Design

Je bent wellicht al goed bekend met het fenomeen van je Innerlijke Autoriteit. Maar wist je dat je ook een Externe Autoriteit hebt?

Outer Authority noemen we dat in Human Design. In dit artikel lees je wat dat is en hoe je dit toepast in je rol als Human Design Professional.

Outer Authority in Human Design

Je innerlijke autoriteit is er voor jouw persoonlijke keuzes

Eén van de belangrijkste dingen die Human Design je als eerste leert is dat je een eigen innerlijke autoriteit hebt: jouw eigen manier om de beste keuzes voor jezelf te maken.

Voor de meeste mensen is dat de energie van een centrum: de kracht van dat gedefinieerde centrum helpt jou de taal in je lichaam te ontdekken en vanuit die plek keuzes voor jezelf te gaan maken.

Voor een paar mensen is dat een proces (klankbord en maan autoriteit)

Als je je innerlijke autoriteit volgt maak je stap voor stap je hoofd vrij van al die mentale ballast over moeilijke keuzes.

Hoe vaker je je autoriteit volgt, hoe meer vrijheid er ontstaat om je mentale energie in te zetten waarvoor het is bedoeld:

Het zijn van een externe autoriteit voor anderen die jij via je strategie & autoriteit hebt aangetrokken.

Je unieke perspectief als Human Design Professional

Als Human Design Professional, of ondernemer in het algemeen, wil je je onderscheiden. De meest eenvoudige manier om dat te doen is door een onderscheidend perspectief.

Wat is jouw unieke ‘point-of-view’, jouw ‘gezichtspunt’ op jouw vak?

Ik zeg hier overigens heel bewust niet “standpunt” want daar hebben we al snel de associatie bij dat het iets standvastigs is. Dat bedoel ik niet.

Jouw gezichtspunt groeit met jou mee. Elke keer als jij nieuwe kennis opdoet, nieuwe ervaringen hebt, verandert je gezichtspunt en dat is de bedoeling.

Jouw gezichtspunt is jouw unieke perspectief op iets als uitdrukking van jouw energie, kennis, vaardigheden: jouw uniciteit. Met deze uniciteit ben jij van waarde voor anderen. Mensen die jou daarom respecteren, volgen, uitnodigen. Jouw perspectief resoneert met dat van hen. Je zit op hen fractaal energetisch én met jouw unieke perspectief.

En laat dit nou exact de definitie zijn van

“Outer Authority”

Iedereen heeft een eigen outer authority

Iedereen heeft een eigen uniek perspectief op de wereld, de medemens, je vak, je gezin, feitelijk op alles.

En hoe dichter jij vanuit je eigen essentie, je eigen natuur leeft , hoe puurder dat perspectief wordt.

Je voelt dat je krachtiger wordt als jij jouw unieke perspectief steeds helderder weet te verwoorden. Zonder schaamte. Zonder rem. Van binnenuit. 

Dit helpt je enorm in je aantrekkingskracht en daarmee in je succes.

Jouw outer authority groeit in jouw kernboodschap. Jouw boodschap die die mensen in beweging zet. Mensen op jouw fractaal.

Een message that moves people.

Dit is zo cruciaal in reis als Human Design Professional en ondernemer!

Je vindt jouw perspectief niet in je chart

Jouw outer authority, jouw inhoudelijke point of view op je vak vind je niet in je chart.

Ik weet dat er HD’ers zijn die roepen dat je naar je bewuste Mercurius poort moet kijken om je boodschap te ontdekken, maar dat is bullshit.

Je bewuste Mercurius poort zegt iets over je communicatie stijl, maar zegt niets over de inhoud van de boodschap die jij te brengen hebt.

Dit is jouw werk. Jouw creatiewerk, het vormen van je eigen perspectief waarmee je anderen aantrekt. De pure bedoeling van jouw briljante denkgeest.

Je hebt veel meer ruimte voor dit creatiewerk als je je innerlijke autoriteit aan het werk zet voor juist de beslissingen voor jezelf.

Jouw klanten verdienen jouw unieke perspectief op jouw vak. 

Het ontwikkelen van je Outer Authority is een proces

Het vormgeven en ontwikkelen van jouw unieke perspectief is een proces wat voor heel veel mensen uitdagend is om te doen. Snap ik als geen ander.

Ik raad ook niemand aan om dit alleen te doen (zelfs niet die eigenwijze single definitie lui met een gedefinieerde ajna die overtuigd zijn dat ze dit best kunnen 🤣).

Online herken jij trouwens zelf direct wie dit wel en niet goed voor elkaar hebben.

Die mensen hebben namelijk een steady boodschap in hun social media, altijd terug te herleiden naar hun Outer Authority: dat ene unieke perspectief die zij op hun vak hebben.

Je voelt direct: als je in hun (online) wereld stapt dan ademen ze dat perspectief.

Die ondernemers kondigen veranderingen in bv hun aanbod ook aan vanuit een verandering in perspectief.

Dat is waarom dit werk zo fundamenteel is. Het geeft de basis aan je gehele communicatie strategie: je boodschap, je aanbod, je manier van werken: alles.

Jouw perspectief trekt aan en stoot af.

Het vormgeven van jouw perspectief is direct ook een instrument wat je helpt in het aantrekken (en afstoten) van klanten.

De mensen die een ander perspectief hebben die zullen niet bij jou aankloppen.

En dat is de bedoeling!!

Die mensen zitten niet op jouw fractaal.

Maar de mensen die helemaal op jouw lijn zitten, die herkennen zich in jouw perspectief en die willen heel heel graag met je werken.

Juist om jouw unieke manier van kijken

Hier begin je met het ontwikkelen van je unieke perspectief

Het bewust ophalen van je essentie en innerlijke point-of-view in je werk als HD Professional is niet iets wat je op een zondagmiddag even tussen neus en lippen doet.

Het is een proces van durven vertragen en jezelf diepere vragen stellen.

Hieronder geef ik je een eerste voorzet waar je kan beginnen.

Wees niet tevreden met je eerste antwoorden. Dat is je oppervlakkige bewuste eerste laag die dan spreekt.

Nodig jezelf uit om dieper te gaan. Sta eens langer stil bij een vraag en blijf bv 20 minuten schrijven of voice-noten naar jezelf. Je zult jezelf verrassen wat er uit je komt!

  • Wat iriteert/frustreert/verbittert/stelt je teleur in jouw vak? Waarom? Hoe wil jij het anders zien / doen?
  • Wat heeft Human Design jou initieel zelf gebracht? Waarom is dat zo betekenisvol? Waarom is dat zo betekenisvol? Wat gun je mensen die jij begeleidt daarmee ook?
  • Wat fascineert jou in je werk met cliënten met Human Design? Waarom? Wat brengt het hen?
  • Combineer jij Human Design met andere methodes? Wat combineer je en waarom doe je dat? Wat brengt de combinatie jouw klant? Waarom is dat waardevol(ler)?
  • Waarom doe jij wat je doet op de manier waarop je het doet?

Ben je al onderdeel van onze HD Professional Community via de Coaching Toolkit, deel je inzichten dan in onze community. Ik geniet oprecht van HD Professionals die zich uit durven spreken en hun unieke eigen kleur en point-of-view geven over dit vak. 

Je onderscheidt je daarmee enorm en daardoor is het veel duidelijker voor jouw volgende klant waarom ze voor jou mag kiezen!

Ben je nog geen onderdeel van onze HD Professional Community maar zou je het fijn vinden om in gezamenlijkheid je point-of-view te ontwikkelen, voel je welkom om je aan te sluiten bij de Human Design Coaching Toolkit!

Liefs,
Rianne

 

Verspreid Human Design

Human Design Coaching Toolkit

Laat een reactie achter!