Dit is mijn ene, niet te kopiëren, geheim voor een succesvol, betrokken instagram account.

Negen jaar geleden regende het zo hard dat ik waterschade kreeg. In een extra slaapkamer die ik als kledingkast gebruikte. Ik heb die kamer toen volledig gestript en de deur dicht getrokken.

Mijn ‘schimmelkamer’ was geboren.

Ik heb de luxe van een huis met meer kamers dan ik nodig heb, dus de schimmelkamer werd opslag. De schimmel trok verder door en op.

De schimmelkamer is een plek waar ik niet graag ben. Ik kom er alleen als ik een koffer, bakspullen of de kattenmand nodig heb. Alleen als het moet. Omdat daar iets ligt dat ik nodig heb.

Voor sommige mensen is hun instagram account hun schimmelkamer.

Ze zijn er omdat iemand ze heeft verteld dat Insta moet. Dus zijn ze af en toe in hun schimmelkamer. Ze posten iets en dan zijn ze snel weer weg. Naar andere kamers op instagram waar het warmer, leuker, gezelliger is. Waar ze kletsen met anderen.

Maar hun eigen schimmelkamer? Brrr.. t is daar koud en niemand zegt er iets.

Bouw een kamertje waar je graag wilt zijn

Als jij jouw instagram account als schimmelkamer ziet, dan hoop ik dat je het niet gek vindt dat jouw toekomstige klant daar ook niet graag gezellig rondstruint en in gesprek gaat.

Congruentie is het belangrijkste ingrediënt in je marketing. Congruentie betekent dat hoe je doet wat je doet in je onderneming “in alignment is” met wie je van binnen bent: o.a. je aanbod, hoe, wie en waar je erover vertelt, etc. Het externe matcht het interne/innerlijke.

 

 

Hoe wil jij je voelen in jouw insta-kamertje?

Als je daar naar binnen stapt, wat wil jij dan zien? Lezen? Horen? Voelen?

Creëer dat voor jezelf. Bouw een kamertje waar jij zelf vaak wil zijn.
Als jij er zelf graag bent, willen anderen daar ook graag zijn omdat ze voelen dat jij er graag bent.

Aan mijn account bouw ik vanaf 2021 met zoveel JOY. Dit is mijn optimistische, kleurrijke Human Design bibliotheek. Ik kom hier om mijn eigen posts terug te lezen (ja, echt!), om in stories met jullie te kletsen, om jullie nieuwe cadeautjes te geven. Ik ben hier héél graag, vanaf 0 volgers.

Als jouw insta nu nog jouw schimmelkamer is, dan start de verandering bij jou.
Bouw iets waar je in de eerste plaats zelf graag wil zijn.
Dat is congruentie en het fundament in je marketing (en niet te kopiëren!)

Liefs, Rianne

Wil je meer?

Abonneer je op het gratis Human Design Professional Magazine!

Laat een reactie achter!